TAZE FASULYE- KIŞ HAZIRLIKLARI 1

Sanırım kimse "Yok hayır ben kışın kilo almıyorım" dememiştir. Tanıdığım en zayıf insanlar bile kışın bir kaç kilo alip yazın verdiklerinden bahsediyorlar. Tabi bunun tek sebebi yok, özetle şöyle sıralayabiliriz...


  • Kış aylarında daha az hareket ediyoruz.
  • Yazın çocuklar evdeyken yapılmayan günler kışın yapılıyor.
  • Kış aylarında yeme alışkanlıklarımız yaza göre daha kalorili.
  • Kış aylarında yaz kadar fazla pazara gitmiyoruz. Dolayısıyla sebze ağırlıklı besleyemiyoruz.
  • Akşam yemeklerinde daha fazla buluşuyoruz.

   Özellikle kış aylarında çok fazla evden çıkmıyorsak yazın yapacağımız kış hazırlığı işimizi kolaylaştıracaktır.

Benim için günlerden "Taze fasülye"
  Hiç bir kış hazırlığı yapmasam bile ki bu hazırlıkların eski önemini yitirdiğini düşünüyorum. Artık her mevsim herşey bulunabiliyor. Fakat fasulyeyi mutlaka yapıyorum. Bunun birinci sebebi dondurucumda pratik yemek alternatiflerinin olması ikincisi ise kışında sebze yemeği daha sık tüketebilmek.
  Birde işin ekonomik tarafı var. Pazarda bulamazsınız da market için 5- 6 kat artıştan bahsedebiliriz.

 Malzemeler:
5kg taze fasulye
1.5 kg domates
1 su bardağı Sıvı yağ

Fasulyeleri istediğimiz şekilde ayıklıyoruz. 1 su bardağı yağı ve fasulyeleri büyükçe bir tencereye alıyoruz. Doğranmış domatesleride ekleyip orta ateşte arada karıştırarak rengi değişene kadar kavuruyoruz. Suyunu salmaması için tuz koymuyoruz. Suyunu salmadan altını kapatıyoruz. 5 kg için pişirme süresi yaklaşık 10- 15 dakika. Soğumasını bekleyerek buzdolabı poşetleriyle dondurucumuzda saklayabiliriz. 5 kg taze fasulyeyi 7 parçaya bölerek saklıyorum.
  İster zeytinyağlı isterseniz kıymalı veya parça etli yemeğini yapabileceğiniz 7 günlük akşam yemeğiniz hazır.

  Burada konuşulması gereken bir konuda kışlık hazırlığı yaparken hangi sebzeden ne kadar hazırlamalı. Kış aylarının da kendine has çeşitli sebzeleri meyveleri var. Bunu göz önünde bulundurarak şu yöntemi uyguluyorum. Neredeyse kasımdan mart sonuna kadar havalar soğuk oluyor. 5 ay desek 20 hafta, fasulye için konuşalım 3 haftada bir kez yapsam 7 paket hazırlamak yeterli görünüyor. Özellikle kahvaltılık soslar menemenlikler, makarna sosları için karar verirken ideal bir yöntem. Menemen genelde hafta sonları yapılıyor. 20 hafta sonu var e her hafta sonu menemen mi yapacağız diye de düşünürsek 10 - 12  küçük kavanoz yeterli oluyor. Onunda zamanı geliyor yaptığımda paylaşacağım.

   Eylül ayı sonuna kadar sürecek kış hazırlıklarından da sayfamızda ara ara yer vermek istedim. Faydalı paylaşımlarda görüşmek dileğiyle...

BEŞAMEL SOSLU TAZE FASULYE

Sağlıkla ve Formda Kalın....
 


16 yorum:

  1. Ben tam tersi yazin kilo aldim biraz cnam ya 😁 fasulyeyi her trlü yerimmm. 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fasulyeyi her türlü yiyince senin gibi oluyo insan ne güzel 😊😍 Yazın alanlar içinde yazalım😂 açıkbüfeler dondurmalar tatlılar mangallar da ayrı mesele

      Sil
  2. Bloğunuzu sevdim özellikle diyetle ilgili bölüm bence en vurucu bölüm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ziyaretleriniz ve yorumlariniz için😍

      Sil
  3. Fasulye güzel oluyor böyle.:) Kilolara gelince yaz-kış fark etmiyor pek bende. Ama yazın çok sıcak olunca fazla yiyemiyorum. O da işe yarıyor.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak onu atlamışım doğru sıcakta insan fazla yiyemiyor. Çok teşekkür ederim😍😍😍

      Sil
  4. Benim de en sevdiğim sebze yemeğidir taze fasülye ve inanılmaz rahat oluyor bu şekilde yapınca ama bu sene kendimi çok yorgun hissediyorum bakalım yapabilecekmiyim :( Daha dolma biber bile kurutmadım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha geç kalmış sayılmazsınız. Kışı düşünüp bi gayret atmaya çalışıyorum bende...Yorumunuz için teşekkür ederim😍

      Sil
  5. Fasulyenin tazesine de kurusuna da bayılırım. Buzlukta bu stoklar acil durumlarda kurtarıcı oluyor. Zamanı geçmeden ben de yapmalıyım. Elinize sağlık :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkürler. Kış aylarında rahat etmek için herşey😍

      Sil
  6. Bu işin bence yazı kışı yok, bu arada kolay gelsin benim bahçeden fasulyemi yapıp koydum, pazardan bamya aldım onu da dondurucuya yerleştirdim. Geçen seneden tarhanam var, erişte komşudan geriye domates sosum ve kahvaltılığım kaldı. Onlarıda bayram sonu yapacağım kısmetse. Afiyetle yemek nasip olsun herkese.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyetlerle yiyelim inşallah hepimiz...ellerinize sağlık. Yorumunuz için teşekkür ederim😍

      Sil
  7. Yazın sıcaktan yenmiyor bir de. Yesen de öyle hafif şeyler. Kışa benzemiyor tabi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazın farklı kışın farklı sebzeleri var aslında ama kışın kolaylık oluyor bunlar. Yorumunuz için teşekkürler😍

      Sil
  8. Bazen ben de çok olmuşsa fasulye yemeğinin bir kısmını kutuya koyup buzlukta saklarım. Daha sonra pratik oluyor. Hem de yemekten bıkmamış oluyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende dolaba koyulabilecekler için yapıyorum bunu😊 yorumunuz için çok teşekkürler😍

      Sil