4 Ağustos 2017 Cuma

TATLIDA KRİZ YÖNETİMİ :)

Kilo verme sürecinde bizi en çok tatlı krizleri zorlar. Tatlı krizi dediğimiz şey kan şekeri dengemizle ilgilidir kan şekerimizi dengede tuttuğumuz sürece tatlı aklımıza gelmez. Yanlış diyetler yapmak, düzensiz beslenmek, sık tatlı tüketmek , karbonhidrat ağırlıklı beslenmekte kan şekeri dengenizi bozar ve tatlı eğilimini artırır.



   İşte bu sebeplerden dolayı sıkça glisemik indeksten bahsediyoruz. Glisemik indeks gıdaların kan şekeri üzerindeki etkisini ifade eden değerdir. Dengede tutamadığımız sürece ne kadar yersek yiyelim açlıkla mücadele etmeye devam ederiz.

   Beslenmemize dikkat ettiğimiz, elimizden geleni yaptığımız halde canımız tatlı istiyor ve bunun önüne geçemiyoruz. Gözümüzün önünden baklavalar, pastalar geçiyor. Eyvah bütün emekler boşa gidiyor diyet bozulacak....     
   Tamda o anlardaki krizi çözecek bir formülümüz var. Çok basit her evde bulunan iki basit malzeme ile tatlı isteğinden kurtulmak mümkün.


YOĞURT - TARÇIN

Tatlı krizi için;
   Bir kase yaklaşık bir su bardağı yoğurdun üzerine bir silme çay kaşığı tarçın  ekleyerek tüketirseniz bir süre sonra tatlı isteğinden eser kalmadığını göreceksiniz.

Tükettiğiniz suyun içine bir kabuk tarçın ilave ederek de kullanabilirsiniz.
   
Tarçının faydaları:
Soğuk algınlıkları üzerinde iyileştirici etkisi vardır.
Enfeksiyonlara karşı etkilidir.
Bağırsak hastaklıkları üzerinde önleyici ve iyileştirici etkisi vardir.
Kan şekeri dengesini korumada yardımcıdır.
Karın ağrısı üzerinde olumlu etkisi vardır.
Kansere karşı koruyucu etkisi vardır.
Zindelik verir daha enerjik hissetmenizi sağlar.
Kasları rahatlatır antidepresan özelliği vardır.
Baş ağrısı ve öksürüğe iyi gelir.
Parkinson ve alzheimer hastalıkları üzerinde koruyucu ve iyileştirici etkisi vardır.
Antioksidan etkisi toksinlerden arınmamıza yardımcı olur.

   Tarcın ve yoğurt benimde diyet yaparken en önemli yol arkadaşlarım. Yoğurdu sadece tarçınla değil başka şekillerde de kullanıyoruz. Hatta yoğurtla yaptığımız bir dönüşümlü kahvaltı programımız var. Gelecek yazılarımda bahsedeceğim. Kilo vermek zor bir süreç kilo verme sürecinde bu pratik yöntemleri bilmek ve uygulamak başarıya ulaşmak için çok önemli... Herkese kolaylıklar diliyorum...

Formda kalmak bir yaşam şeklidir... Burada buluşmaya devam edelim daha konuşacak çok şeyimiz var. Sağlıklı ve formda kalın...
   
   Aşağıda yorum görmeyince ne düşündüğünüzü merak ediyorum...👀



 

8 yorum:

  1. Tarçın ve yoğurt iyi fikir.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok da işe yarıyor benim vazgeçilmezlerinden. Yorumunuz için teşekkür ederim...😊

      Sil
  2. Tarçınlı suyu uzun zamandır kullanıyorum. Gerçekten insanın tatlı isteğini bastırıyor. Zaten su sanki şeker atılmış gibi tatlı oluyor. Tarçınlı yoğurt değil ama tarçınlı sütü denemek istiyorum. Yoğurtla pek aram yok maalesef :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli olan tarçını tüketmek sütle de yoğurtla da olur böylece sütü de eklemiş olduk yazımıza...Sütle tüketen de çok var hatta çocuklarına bile süt tarçın içirenler biliyorum benim pek aram yok aklıma gelmedi... Yorumunuz için çok teşekkür ederim...😊

      Sil
  3. benim de denediğim bir kür var blogumda yazmıştım linkini veriyorum belki okumak istersin, yoğurt tarçın vb. var içinde :) https://esratakim.blogspot.com.tr/2017/05/zayflamaya-yardmc-yogurt-kuru.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarifinize çok benzer bir tarif var sırada esra hanımcım o kadar çok tarif var ki sıra geldikçe yayınlıyorum ilginiz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim...😊

      Sil
  4. Kendi adıma faydalı bilgiler..Arada oluyor böyle krizler :)

    YanıtlaSil
  5. diyetin en zor anları tatlı krizi :) güzel bir fikir teşekkürler:)
    Blogunu takipteyim canım bloguma beklerim.

    https://beyazbegonvil.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil