KIŞ HAZIRLIKLARI- 4 - DOMATES ÇORBASI

İşler fazla karışmasın diye domates çorbası tarifini ayrı bir paylaşımda vermeyi daha doğru buldum. Domates kabuklarını nereden elde ettiğimizi merak edenler için MENEMENLİK (tıklayabilirsiniz)  linkni de buraya bırakıyorum. Bu tarif için domateste kullanabilirsiniz. 


   Domatesler veya benim yaptığım gibi kabuklar yeteri kadar tuz ilave edilerek iyice yumuşayana kadar kaynatılır. Ve soğuduktan sonra kevgirden geçirilir. bu domates sosunu hazırlayıp yemeklerde kullanıyorsunuz belki ben bunu sadece domates çorbası yapmak için kullanıyorum. Kavanozlamadan önce mutlaka bir kaç dakika blenderlamanızı tavsiye ederim. Daha sonra bir iki tık kaynatıldığında yine eski rengine kavuşuyor. Kavanozlamayı menemenlik tarifinde anlattım ama  burada da bahsedelim.

  1- Domates sosumuz kaynarken kavanozlara doldurarak kavanoz kapaklarını sıkıyoruz. Ve Kavanozlar ters olarak soğumaya bırakıyoruz.
  2- İkinci yöntem ise domates sosumuz bir miktar soğuduktan sonra kavanoza doldurup kavanozlar ters olarak bir tencereye dizilir. Kavanozların yarınısına gelecek şekilde su doldurarak kaynatılır. Burada dikkat edilmesi gereken ılık su koyulur ve kaynadıktan sonra 15 dakika kadar kaynatmak yeterlidir. Yine kavanozlar düz bir zemine ters olarak dizilir ve soğumaya bırakılır.

   Gelelim bizim evin hitlerinden olan domates çorbasının tarifine.
Bir 330 luk kavanoz Domates sosu
10 Su bardağı su
2,5-3 çorba kaşığı un
Sıvı yağ 
Yarım yemek kaşığı tereyağ
Tercihen bir tatlı kaşığı salça ( Lezzet katıyor.)

   Tereyağ ve sıvı yağ tencereya alınır. Isındıkdan sonra üzerine un ilave edilerek rengi değişene kadar kavrulur. Soğuk su ilave edilerek karıştırılır. Unun topaklanmaması için suyun sıcak veya ılık olmaması önemlidir. Üzerine domates sosunun tamamı ilave edilerek kaynayana kadar karıştırarak pişirilir. Kaynadıktan sonra 5 dakika kadar pişmesi yeterlidir. Daha lezzetli bir çorba için bir süre dinlendirmenizi tavsiye ederim.

                                                           Ve afiyetler olsun efendim...
 
Yorum göremeyince ne düşündüğünüzü merak ediyorum 👀



3 yorum:

  1. Domates çorbasını da çok severim. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Corbaya bayilirim :) bende sos yaptim cok güzl oldu. Afietle yiyin

    YanıtlaSil
  3. Domates çorbası hoşuma giden çorbalardan birisidir, ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil