YALANCI JÖLE

   Söz verdiğim tarifle karşınızdayım.  
  Jölemiz yalancı çünkü gerçeği kemik ve benzeri hayvansal ürünler kaynatılarak elde ediliyor. 
Orijinal olmasa da bir çok tarifte kullanılabilecek veya çocuklar için alternatif bir atıştırmalık olacak pratik bir tarif.


 Sizlerle paylaşmak için bu görselleri önceden hazırlamıştım elimdeki minik bir kaseyi kullanarak resimde gördüğünüz şekli elde ettik. Fakat söylemeliyim çocuklar asla şekille ilgilenmiyorlar bu lezzette. Düz bir tepsiye döküp minik minik küpler kesiyorum çoğu zaman onları masaya davet ettikten bir kaç dakika sonra tepside hiç kalmıyor.
   Fazla lafı uzatmadan gelelim tarifimize;

Malzemeler:
Bir su bardağı meyve suyu
Bir yemek kaşığı mısır nişastası
Uygun bir kalıp
Meyve suyu ve nişasta bir kaba alınır ve kaynayana kadar karıştırılarak pişirilir. Kaynadıktan sonra rengi şeffaflaşana kadar bir kaç dakika kadar pişirildikten sonra ıslatılmış kalıba dökülür. Dolapta 4 saat kadar soğutulduktan sonra servis edilir.  Malzeme istenildiği miktarda artırılabilir. Genelde 3 bardak meyve suyu 3 kaşık nişasta kullanıyorum.

                                                Afiyetler Olsun Efendim.... :)

   Şimdi biraz detayları konuşalım. Resimde gördüğünüz meyve suyu değil taneleri tüketilmiş reçelin şurubunu sulandırarak elde ettiğim meyve suyu muadili :) Bu sebeple şeker ilave etmiyorum. Dilerseniz hazır meyve sularıyla yapabilirsiniz ve arzuya göre şeker ilave edilebilir.  
   Pastaların üzerindeki meyvelerin kararmasını engellemek için kullanabilirsiniz. Tartlarımızın üzerinde veya benim yaptığım gibi sade de servis edebilirsiniz.
   Rengi biraz mat, derin bir haçme döktüğüm için öyle, ince döküldüğünde çok daha şeffaf ve parlak görünüyor. Örneklerini yaptığımda sizlerle paylaşacağım.
    Mutfak severler için elimizde kalan malzemeleri değerlendirmek adına bilinmesi gereken bir tarif olduğunu düşünüyorum.

Son olarak çoğunuz biliyorsunuz ama ben yinede bilmeyenler için yazayım. Yemek kaşığı ile ölçü verirken üç ayrı terimimiz var. 
    
        Süzme - Dolusu - Tepeleme  
   Süzme: Yemek kaşığı ile malzeme alındıktan sonra düz bir aparat ile üzeri sıyırılır. 
   Dolusu: Resimde gördüğünüz gibi kaşık çok abartmadan doldurulur.
   Tepeleme: İşte burada istediğiniz gibi abartabilirsiniz. Kaşık malzemenin içine daldırılır ve hiç silkelemeden düm düz çıkartılır. 
    Bu lüzumlü olduğu kadarda sıradan ve bilinen bilgimizi de verdikten sonra yavaş yavaş vedalaşabiliriz. Çocuklara kaptırmadan resmini çekebildiğim için şanslı hissediyorum... 
                                                      Görüşmek dileğiyle...
  




2 yorum:

  1. Merhaba...Tarifiniz bana şu muhallebisini hatırlattı nedense.İlkokulda kapının önünde bir amca pembe renkli şu muhallebisi satardı plastik kaplarda.Ah ah yapan da kalmadı ki alsam. 😯😯

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında aynı tarif galiba😊 boya yok bunda sadece doğal o yüzden rengi biraz mat. Deneyip şöyle çocukluğa doğru bir yolculuk iyi gelebilir😍😍 Yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil